Hoge score bij onderzoek dienstverlening en regeldruk

Gemeente Zutphen scoort goed bij een mysteryguest traject van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Hiermee bracht het Ministerie de kwaliteit van de dienstverlening van gemeenten aan ondernemers in kaart. Via een steekproef zijn 160 gemeenten onderzocht. Zij kregen 15 telefonische vragen en 5 vragen per e-mail.

De resultaten varieerden sterk, zowel per gemeente, als per kanaal. Van de 160 gemeenten staat Zutphen op de 17e plek en van de 25 onderzochte gemeenten in Gelderland staat Zutphen op de 3e plek.

Score bij vragen via telefoon Bejegening Inhoudelijk Techniek Overall
Zutphen 7,97 8,68 7,40 7,53
Onderzochte gemeenten 7,37 7,02 7,36 7,02

 

Score bij vragen via e-mail Bejegening Inhoudelijk Overall Potentie
Zutphen 7,05 8,28 7,81 7,81
Onderzochte gemeenten 6,05 6,73 6,47 7,75

 

Samenspel

In Zutphen besteden we veel aandacht aan het doorontwikkelen van medewerkers. Het is belangrijk dat ze adaptief en pro-actief zijn maar ook van buiten naar binnen kunnen denken. Daarnaast bieden we opleidingen aan op vaardigheden en op vakinhoud.

Onze dienstverlening is niet alleen iets van de Frontoffice. Het is een samenspel met de vakinhoudelijke teams. In dit geval zijn de teams Publiekszaken, Veiligheid en Vergunning en Handhaving onderzocht.

Trots

Harry Matser, wethouder Personeel en Organisatie: ʺWe zijn trots op onze teams en onze mensen. In het najaar komt er een onderzoek naar de dienstverlening van ons inwonerpanel. Ook dan gaan we voor een goede score van tevreden inwoners!ʺ