Bekendmakingen

Vraagt een inwoner, organisatie of bedrijf een vergunning aan voor een verbouwing, een evenement of het kappen van een boom? Dan maken wij die aanvraag, en later ook het besluit dat wij nemen, bekend. Dit doen wij ook als wij andere besluiten nemen. Als wij bijvoorbeeld een nieuwe verordening vaststellen of een wijziging. Of een omgevingsplan wijzigen.

Deze 'bekendmakingen' publiceren wij op Overheid.nl. Een overzicht van de bekendmakingen plaatsen wij iedere week op onze pagina met gemeentenieuws in Contact Zutphen Warnsveld.

Bekendmakingen online bekijken

De openbare bekendmakingen van de gemeente Zutphen vindt u op de landelijke website Berichten over uw buurt. U kunt op verschillende manieren zoeken naar de bekendmakingen die voor u interessant zijn.

Wat speelt er in uw buurt?

Vind eenvoudig besluiten over uw buurt zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.

• Ga naar: www.overheid.nl/berichten-over-uw-buurt.
  • Vul uw postcode en huisnummer in.
  • Geef aan op hoeveel meter afstand u besluiten wilt vinden. U kunt minimaal 250 meter kiezen en maximaal 3.000 meter, of de hele gemeente.
  • U krijgt een overzicht van alle bekendmakingen. Hierna kunt u nog filteren op bijvoorbeeld onderwerp, soort besluit of periode waarin het besluit genomen is. U kunt hier tot maximaal 2 maanden terug zoeken.

Bekendmakingen op kaart bekijken

Alle bekendmakingen zijn ook te bekijken op een kaart.

Bekijk de kaart met bekendmakingen in de gemeente Zutphen. Via deze link ziet u de bekendmakingen in de hele gemeente van de afgelopen week. U kunt daarna zelf voor een andere periode kiezen. Ook kunt u filteren op bijvoorbeeld het onderwerp van de bekendmaking.

Berichten ouder dan 2 maanden

Op zoek naar een ouder besluit? Via Berichten over uw buurt zijn besluiten 2 maanden beschikbaar. Na deze periode vindt u deze besluiten op ‘Officiële bekendmakingen’. Daar kunt u zoeken naar alle publicaties die betrekking hebben op uw omgeving.

Bekendmakingen via e-mail ontvangen

Wilt u automatisch een e-mail ontvangen als er bekendmakingen zijn over uw buurt? Wilt u bijvoorbeeld weten of een evenementenvergunning is aangevraagd bij u om de hoek? Of een vergunning voor een verbouwing in uw straat? Meld u dan aan voor de e-mailservice van Overheid.nl.

• Ga naar de aanmeldpagina voor de e-mailservice.
  • Vul uw e-mailadres in.
  • Daarna kunt u in enkele stappen aangeven over welke onderwerpen u bekendmakingen wilt ontvangen, en uit welk gebied. Alleen rondom uw huis, of uit een groter gebied. Of de hele gemeente.

U ontvangt een e-mail zodra er nieuwe bekendmakingen zijn.